Analiza por贸wnawcza wybranych rowerowych rozwi膮za艅 z Kopenhagi i aktualnych dzia艂a艅 prorowerowych we Wroc艂awiu

Aleksandra 艁ukaszewicz

doi:10.5277/arc120204

Streszczenie

Poszukiwanie alternatywnych rozwi膮za艅 transportowych w mie艣cie jest niezwykle istotne z punktu widzenia aktualnego rozwoju gospodarczego miast oraz ich urbanistycznych przemian. Jednym z rozwi膮za艅 problem贸w komunikacyjnych, jakie dotykaj膮 miasta, a w szczeg贸lno艣ci ich zat艂oczone centra, jest rozw贸j sieci rowerowej. Istnieje wiele miast w Europie, kt贸re zainwestowa艂y w komunikacj臋 rowerow膮 i do dzi艣 zajmuje ona istotne miejsce w strukturze komunikacyjnej tych miast. W artykule jako przyk艂ad przedstawiono Kopenhag臋, miasto wzorcowe, kt贸re przystosowa艂o si臋 przestrzennie do komunikacji rowerowej w takim stopniu, 偶e ten 艣rodek transportu przejmuje oko艂o 30% wszystkich podr贸偶y dziennie. 聽聽聽 Na podstawie analizy por贸wnawczej miast, ich sposob贸w kreowania polityki przestrzennej i jej egzekwowania mo偶na wyci膮gn膮膰 interesuj膮ce wnioski, kt贸re mog膮 przyczyni膰 si臋 do poprawy dzia艂a艅 przestrzennych w polskich miastach. 聽聽聽 W artykule przedstawiono rozwi膮zania infrastruktury rowerowej, jakie wyst臋puj膮 w Kopenhadze, jednym z najbardziej rowerowych miast na 艣wiecie. Przytoczono r贸wnie偶 oraz por贸wnano rozwi膮zania rowerowe, jakie w ostatnich latach zosta艂y stworzone we Wroc艂awiu.

Podgl膮d pe艂nego artyku艂u jest mo偶liwy wy艂膮cznie na wi臋kszych ekranach.